tisdag 23 november 2010

Kan man campa under skrivbordet på jobbet.

Någon gång sent i går kväll öppnade sig himmlen, och den har sedan dess stått på vid gavel!!
Min vanliga promenad till jobbet tar 13 min med apostlahästarna, imorse tog det 8 min i snabb galopp, trots den raska promenaden såg jag ut som en dränkt råtta när jag kom under tak.
Men positiv som jag är till min person tänkte jag att, " det löööser sig, till i eftermiddag har det nog slutat"
........ nu är klockan 14.25 och regnet häller fortfarande ner i lodrät variant...... om det inte ger sig snart ska jag allvarligt överväga att bädda och sova under skrivbordet i natt, man kanske tillockmed ansöka om traktamente..... Som den sanna norrlänning jag är önskar jag mig nu ett par minusgrader så att det blöta som faller från himmlen, förvandlas till vackra vita snökristaller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar